23. septembril toimus Palamuse põhikoolis kooliperele matk Sääskülas. Lisaks loodusteadmistele pandi lapsed proovile ka kooliainetes.
Kool korraldas õpilastele matka ning jahindusnõunik pakkus välja, et see võiks olla ühtlasi loodusõppepäev. „Tegin teise klassi õpetajale Merike Olgole mõned nädalad tagasi ettepaneku, et matka võiks siduda loodusõppega,“ selgitas jahindusnõunik Marko Vinni. „Õpetaja Merike oli kohe lahkelt nõus mind õpilastega kaasa võtma,“ lisas ta.
Sissejuhatuseks korrati õpilastega, milliseid meeli inimene kasutab. Õpilastel olid kõik meeled ilusti selged ja lepiti kokku, et püütakse neid kõiki looduses ja matkal kasutada.
„Enne, kui teele asusime, jooksis orav laste rõõmuks ühelt puult teisele,“ nentis Vinni. Jahimeeste keeles tähendaks see, et: „loom nähtud, võiks koju minna“, aga grupp asus siiski teele.
Praktiline õpe looduses
Peamiselt sai matka käigus korrata üle meie kodumaised puu- ja põõsaliigid ning tavapärasemad taimeliigid. Teel rääkis Vinni metsloomadest ja lindudest, kes tiigil parajasti ujusid või peade kohalt üle lendasid.
„Rõõm on tõdeda, et maakoolide lapsed teevad veel ilusti vahet sinikaelpardil ja lehmal. Lisaks tunnevad puuliike ja teavad isegi mõistet nagu igihaljas,“ kommenteeris Vinni.
Matka käigus kogeti, kui lihtne on sellises loodusretkel integreerida kõiki vajalikke kooliaineid. Õpetaja kasutas matka käigus matemaatikat, ajalugu, lugemisoskust ja kuna külastasime ka väligaleriid, siis loomulikult ka kunsti.
„Lisaks lugesime lastega minu käekellalt samme, kokku saime matka käigus 12 000 sammu, seega ka liikumisõpetus oli tundi ilusti integreeritud,“ lisas Vinni.
„Mitte ükski siseruumis läbiviidav õppeaine ei suudaks nii palju erinevaid aineid kokku integreerida,“ arvas Vinni.
„Lapsed said kasutada kõiki meeli ning igalt poolt, kus oli võimalik õunu võtta, seda ka tehti. Lisaks sai viibida värskes õhus ja nautida stressivaba koolipäeva,“ sõnas ta.
Kordaläinud päev
Vinni selgitas, et õpilane Eivo küsis enne matka lõppu „Kas sul oli meiega tore?“. „Ma vastasin, et jah oli“, ütles Vinni. Õpilane aga uuris edasi: „Aga kas sa õppisid täna midagi“, Vinni vastas „Ei“. Selle peale vastas õpilane: „Mulle meeldib su aus vastus“ ja naeratas. See andis jahimehele selge signaali, et lastega tuleb olla siiralt aus, ehe ja vahetu.
Õppematkal saime kinnitust, et välitingimustes loodusõpe läbiviimine on äärmiselt vajalik. „Sain tegelikult selgeks, millele tähelepanu juhtida lastega loodusemärke uurides ja kuidas teisi aineid integreerida,“ tõdes vinni.
Matkal tõdes Vinni, et maalapsed teavad ja tunnevad loodust päris hästi, samuti nende õpetajad. Päeva lõpuks said kõik osalejad palju ehedaid emotsioone, seega oli suurepärane päev.
Täname õpetajat Merikest ja Aivet ning II klassi õpilasi!
























