Kuidas põder üle Rail Balticu pääseb

Kuidas põder üle Rail Balticu pääseb

1422
Foto: Margo Allikivi/Flickr

Põdrad üle ökodukti ei lähe, ütlevad jahimehed. Loomulikult lähevad, kui see õigesti ja õigesse kohta ehitada, väidavad Rail Balticu loomastiku-uurijad vastu.

Peaaegu miljonieurosel ulukisillal liiguvad vaid seenelised, kirjutab Raplamaa Sõnumid. Nõnda algab uudislugu, mis ilmus mõni aasta tagasi Soome ajakirjanduses. Eesti jahimehed kardavad, et midagi sarnast võib juhtuda ka Eestis pärast Rail Balticu ökoduktide valmimist.

Yle uudisterubriigis 2014. aasta septembris ilmunud loos vaadeldakse ulukisilda Lahtist veidi põhja pool Vierumäel. Seal ütleb põdrauurija, et enamik ökodukte ei tööta, kuna ulukid kardavad sildu. Ta lisab, et toimivad hoopis altpääsud. Samuti tõdeb ta, et kuna ehitusel hoitakse raha kokku, tehakse sillad enamasti liiga kitsad. Samas väidab silla projekteerija, et nad jälgisid silda poole aasta jooksul pärast valmimist ja nägid seal kõigi imetajarühmade jälgi, sealhulgas põdra omi. Ajutiselt üleval olnud kaamerasse ühtegi põtra jäänud pole.

Eestis seni ainsa, olulisema sihtliigina põdra jaoks rajatud Kolu ökodukti tihedaim kasutaja on kass, selgus peaaegu kaks aastat väldanud seire käigus. Kassid jätsid ökodukti liivaribale oma jälgi 542 korral, järgnesid rebased 516 korraga. Põder kolm aastat tagasi valminud roherajatist kasutanud ei ole. Samas peetaksegi selliste rajatiste sissetöötamise ajaks viit aastat.

Loe lähemalt Raplamaa Sõnumitest.